چگونه ریسک در بیمارستان مدیریت می شود؟
ریسک ها در بیمارستان در دو سطح به صورت همپوشانی مدیریت می شوند:
1- سطح استراتژیک / مدیریت
2- سطح عملیاتی روزانه پرسنل/ بیمار
مدیریت ریسک در بهداشت و درمان شامل تمام جنبه های مسائل که می تواند منجر به خطا شود می باشد. این موضوع شامل مشکلات و خطاهای به وقوع پیوسته در بین بیماران، کارکنان و مردم که بر روی مراقبت از بیمار و حوادث بالینی و برون دار مراقبت از بیمار تاثیر گذار است، می باشد. مدیریت ریسک همچنین شامل مدیریت ریسک کسب و کاری، ریسک مالی، و همچنین ریسک های اخلاقی و فناوری اطلاعاتی می باشد.
می توان مدیریت ریسک در بهداشت و درمان را به وسیله ترکیبی از گایدلاین های قانونمند، با قاعده و مبتنی بر استاندارد شامل موارد زیر توسعه داد:
- راهنمای قانونی بهداشت و ایمنی شغلی
- نیازمندی های ساختاری در کنترل ریسک
- استانداردهای حاکمیت بالینی و مدیریت ریسک
یک ابزار کلیدی برا ی پیاده سازی حاکمیت بالینی و استانداردهای مدیریت ریسک پذیرش نگرش ملی به مدیریت ریسک می باشد. برای بهبود کیفیت و پذیرش مدیریت زیر نیازمند موارد زیر می باشیم:
- ارتباطات و مشاوره: چه کسانی نیاز به این دارد که درباره مدیریت ریسک و فرآیندهای آن بداند؟
- پایه ریزی زمینه : چگونه شما به ارزیابی و تحلیل ریسک بپردازید؟شاخص های مورد استفاده برای استفاده جهت قضاوت در باره احتمال وقوع ریسک کدامند؟
- شناسایی ریسک: چه چیز می تواند مانع دستیابی شما به اهداف و نتایج شود؟
- تحلیل ریسک: آیا کنترل های ریسک های موجود موثر واقع می شوند و ریسک های بالقوه موجود در بیمارستان کدامند؟
- ارزیابی ریسک: توازن بین مزایای بالقوه و نتایج مخالف / ناخواسته مدیریت ریسک کدام است؟
- مواجهه با ریسک: چگونه می توانیم استراتژی های هزینه اثربخش برای افزایش مزایا و کاهش هزینه های بالقوه توسعه داده و پیاده سازی نماییم؟
- پایش و بازنگری: آیا ما به نتایج درست دست می یابیم؟
|