خدمات بیمار محور چیست؟
تمام بیماران می خواهند که به صورت ردی تحت درمان و مراقبت قرار گیرند.به عنوان عضوی از کارکنان در یک درمانگاه شلوغ، بسیار ساده است که فراموش کنیم که بیماران نکگانی های مختص به خود را دارند و هر یک، از قرار ملاقات خود با پزشکان انتظارات ویژه ای دارند.
مدیریت اثربخش هر بیمار، متشکل از ترکیبی از مهارت های حرفهای و احساس همدردی نسبت به آنهاست. این موضوع نیازمند تعادل دقیق بین موارد زیر می باشد:
· صحبت کردن
· گوش دادن
این موضوع شامل طراحی و ارائه خدمات با کیفیت به عنوان همکاری بین کارکنان، بیماران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی می باشد.
همه بیماران نیازمندیهای متفاوتی دارند و نیازهایشان بر پایه پس زمینه ( سابقه )، پیشامد و بیماری است که منجر به آسیب پذیری و حساس شدن آنها می شود. هیچ کس تمایل ندارد که در سمت قضیه درمانی تحت مراقبت های درمانی قرار گیرد. بیماران با نیازهای خاص خود ممکن است نیازمند انعطاف پذیری در مقدمات اقدامات کلینیک یا تاثیر مهارت های ارائه دهندگان خدمت باشند. گوش دادن و صحبت کردن با بیماران درباره درمانی که می خواهیم به آنها ارائه دهیم به کارکنان کمک میب کند تا نیازهای بیمارن را بهتر شناسایی و درک کنند.
|