بهبود کیفیت :
حاکمیت بالینی برای تمام مراقبت ها و خدمات کاربرد دارد. سه جزء اصلی و قابل درک حاکمیت بالینی که سازمان را در بهبود کیفیت درگیر می کند شامل موارد زیر می باشد:
- فعالیتهای اثربخشی بالینی شامل ممیزی و بازطرحی.
- مدیریت ریسک شامل ایمنی بیمار
- تکریم بیماران و ارباب رجوع
این سه مقوله به طور اثربخش ارائه نمی شود مگر آنکه مدیران ارشد سازمان، پرسنل را از نظر کسب مهارتها حمایت کرده و از بهبود کیفیت در سازمان به وسیله موراد زیر مطلع باشند:
· دارا بودن سیستم های شفاف، قوی ( نیرومند) و همچنین سیستم ها و قوانین محلی و ملی قوی که به شناسائی، پیاده سازی و گزارش مناسب بهبود کیفیت بپردازند.
· تکریم بیماران، همراهان و ارباب رجوع
· ایجاد فرهنگ حمایتگر و دربرگیرنده یادگیری در سازمان
آگاهی از تاثیرات حاکمیت بالینی به صورت ملی و محلی منجر به آن می شود که شما از چگونگی استفاده از نظام ( سیستم ) و قواعد حاکمیت بالینی برای ایجاد بهبود در سازمان خود آگاه شوید.
|