مورد اول: برداشت اول
مرور مورد
تصورکنید در سالن انتظار با فاصله ای نسبی از میز شلوغ پذیرش نشسته اید. روزنامه ها و مجلات بر روی میز و صندلیها افتاده اند و بعضی از آنها نیز بر روی زمین افتادند. یک فنجان قهوه زیر صندلی جا مانده و قهوه درون آن بر روی زمین ریخته. پوسترهای دیوار به نظر شبیه همان پوسترهایی است که در دوران کودکی می دیدیم، فقط الان کمی کهنه تر به نظر می رسند. مردم هم به میز پذیرش هجوم آورده اند و بسیار شلوغ است.
حالا موارد زیر را در نظر بگیرید:
- چه احساسی دارید از اینکه در چنین محلی منتظر باشید؟
- این وضعیت چه تاثیری بر احساس شما برای دریافت مراقبت خواهد داشت؟
25 دقیقه پس از وقت ملاقات شما، شما را به اتاق مشاوره صدا می زنند. پزشک خود را معرفی می کند، اما به شما نگاه نکرده و به یادداشت های خود می پردازد. یک نفر دیگر نیز در انتهای اتاق نشسته، که به عنوان رزیدنت خود را معرفی می کند. شما شروع به صحبت کردن می کنید اما با صدای تلفن حرفتان قطع می شود، پزشک بر روی تکه کاغذی یادداشتی می نویسد و تلفنش تمام می شود سپس از شما می خواهد که حرفتان را ادامه دهید.
حالا موارد زیر را ملاحظه نمایید:
· در اولین دقایق این مشاوره، چه احساسی داشتید؟
· مایلید این شرایط در آینده چگونه شود؟
تفسیر مورد:
در این مرحله، بیمار مراقبتی دریافت نکرده اما میزان اعتماد او به کیفیت خدمتی که قرار است دریافت کند چقدر است؟
وقوع مراحل بالا می تواند علل مختلفی داشته باشد، مستخدم ممکن است بیمار بوده باشد، یک موقعیت اورژانس منجر به دیر شدن قرار ملاقات شما شده باشد. اما به عنوان یک بیمار آیا شما از این وموارد مطلعید یا اصلا" برای شما این موارد اهمیتی دارد؟ بیمار عصبانی و رنجیده خاطر در ملاقات بعدی خود حاضر نمی شود بدون آنکه به کسی اطلاع دهد. در سالن انتظار ممکن است بیماران یا پرسنل روی قهوه روی زمین لیز (سر)بخورد.
حاکمیت بالینی تنها با مراقبت های بالینی مرتبط نیست بلکیه تمام جنبه های مراقبت از بیمار، از ورود به سیستم بهداشت و درمان گرفته تا مراقبت های بالینی و مراقبت های پس از ترخیص که بیمار دریافت میکند.
بازخورد:
· چه دلایلی برای اتفاقات بالا وجود دارد؟
· سعی کنید خودتان را در جایگاه بیمار قرار دهید، چه احساسی دارید؟
· آیا مانند این شرایط در محل کار شما نیز اتفاق افتاده است؟
|